Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Paryżu, europejska publiczność mogła po raz pierwszy zapoznać się z udoskonaleniami w odświeżonym coupé GT86 na 2017 rok. GT86 to samochód pełen pasji, który powstał po to, żeby dawać ogromną radość z jazdy.
Nowa wersja jeszcze lepiej spełnia swoje zadanie dzięki sztywniejszemu nadwoziu, poprawionemu zawieszeniu i bardziej aerodynamicznej karoserii. Toyota GT86 to lekkie, dynamiczne coupé z silnikiem umieszczonym z przodu i tylnym napędem. Jego twórcy inspirowali się bogatymi tradycjami Toyoty w dziedzinie konstrukcji samochodów sportowych. W GT86 na 2017 rok wprowadzono kilka istotnych zmian, dzięki którym osiągi sportowej Toyoty stają się jeszcze bardziej spektakularne. Auto zyskało także nowocześniejszą stylistykę, jeszcze lepszą jakość i bogatsze wyposażenie.
Większa dynamika – lepsza sterowność, stabilność i komfort jazdy, takie cele przyświecały projektantom modyfikacji w GT86. Efektem prowadzonych prac było uzyskanie większej stabilności, poprawa szybkości reakcji i lepszy komfort jazdy dzięki usztywnieniu nadwozia, wprowadzeniu zmodyfikowanych elementów zawieszenia i optymalizacji własności aerodynamicznych. W tylnej części nadwozia wzrost sztywności uzyskano poprzez dodatkowe zgrzewanie punktowe przy słupkach oraz zwiększenie grubości niektórych elementów tylnego panelu i wsporników. Poprawę stabilności i komfortu jazdy udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu nowych sprężyn zawieszenia i odpowiednio dostrojonych amortyzatorów marki Showa. Klienci, którzy preferują bardziej sportową jazdę, będą mogli skorzystać z opcji zainstalowania amortyzatorów Sachs (pakiet Sport).
Zmiany aerodynamiki obejmują niższy przód pojazdu, modyfikacje przedniego i tylnego zderzaka oraz dodanie z przodu i po bokach karoserii opływowych elementów w celu zoptymalizowania przepływu powietrza. Auto napędza kompaktowy, umieszczony z przodu pojazdu silnik wolnossący 2.0 o mocy 200 KM typu bokser z przeciwsobnym układem cylindrów w płaszczyźnie poziomej. 6-biegowa przekładnia manualna lub automatyczna skrzynia biegów ECT przenosi napęd na tylną oś.
Nie zapomniano też o wnętrzu auta. Nowa trójramienna kierownica o średnicy 362 mm jest najmniejszą kierownicą, jaką do tej pory zamontowano w produkcyjnym modelu Toyoty. Zaprojektowano ją w taki sposób, by zagwarantować kierowcy możliwie najwygodniejszy chwyt i przyjemność z prowadzenia. Pośrodku znajduje się posrebrzane logo modelu 86, a w wykończeniu powierzchni zastosowano efekt skrawanego metalu. Na kierownicy znajdują się dodatkowe kontrolki do sterowania nowym systemem audio i wielofunkcyjnym wyświetlaczem TFT o przekątnej 4,2 cala. Wyświetlacz TFT znajduje się na zmodyfikowanej tablicy rozdzielczej z trzema zegarami. Na ekranie można sprawdzić informacje o zużyciu paliwa i przejechanej trasie, a także dane związane ze sportową jazdą, np. monitor przeciążenia, wykresy mocy i momentu obrotowego oraz stoper. Obrotomierz zmodyfikowano w taki sposób, że wartość 7000 obr./min, przy której auto osiąga największą moc, znajduje się na górze wskaźnika.
GT86 jest samochodem dla prawdziwych miłośników ostrej jazdy – świadczy o tym choćby nowy, przełączany tryb TRACK, w którym można określić stopień elektronicznej kontroli stabilności toru jazdy i przyczepności; dostępna jest także opcja całkowitego wyłączenia kontroli.
Zależnie od typu zastosowanej przekładni, auto osiąga prędkość maksymalną 226 lub 210 km/h, a pierwsza setka na liczniku pojawia się po zaledwie 7,6 sekundy (8,2 s. ze skrzynia automatyczną).