Nowe Porsche 911 RSR na Le Mans

21.11.2016

Najnowsze Porsche 911 RSR w pełni wykorzystuje możliwości, jakie dają przepisy obowiązujące pojazdy GT w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, i poza lekką konstrukcją wyróżnia się ultranowoczesnym, 6-cylindrowym silnikiem typu bokser umieszczonym tuż przed tylną osią.

Ekstremalnie lekka, 4-litrowa jednostka ma bezpośredni wtrysk paliwa oraz układ rozrządu z zamocowanymi na sztywno dźwigienkami zaworowym, silnik cechuje niespotykana wydajność. Nowe Porsche 911 RSR zadebiutuje w styczniu 2017 r., podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Daytona.

Nowe 911 RSR jest kompletnie nową konstrukcją: jego zawieszenie, koncepcja aerodynamiki, silnik oraz przekładnia zostały zaprojektowane od podstaw. Architektura jednostki napędowej pozwoliła inżynierom na zamontowanie wyjątkowo dużego tylnego dyfuzora. Dzięki połączeniu go z zamocowanym u góry skrzydłem, pochodzącym z prototypu klasy LMP1 – modelu 919 Hybrid, znacznie wzrosła siła docisku i efektywność aerodynamiczna.

Zależnie od wielkości zastosowanej zwężki nowy, wolnossący motor generuje moc około 375 kW (510 KM). Za przeniesienie napędu na tylne koła (każde o szerokości 31 cm) odpowiada sekwencyjna, 6-biegowa przekładnia z obudową z magnezu. Do zmiany przełożeń służą manetki przy kierownicy. Tym samym przejście na nową generację silników dobiega końca. Po 911 GT3 R oraz 911 GT3 Cup także czołowy samochód wyścigowy Porsche klasy GT otrzymuje jednostkę z nowej rodziny przełomowych bokserów o 6 cylindrach.

W sezonie 2017 producent zakłada udział nowego Porsche 911 RSR w 19 wyścigach, co odpowiada ponad 140 godzinom rywalizacji. Dwa egzemplarze wystartują w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC), w tym w 24-godzinnym maratonie Le Mans, a także w amerykańskich mistrzostwach aut sportowych IMSA Weathertech Championship. Nowy model będzie świętował swój debiut w najcięższych warunkach, w otwierającym sezon IMSA wyścigu na torze Daytona (28-29 stycznia 2017 r.). „Jesteśmy do niego dobrze przygotowani” – mówi Marco Ujhasi, szef GT Works Sport. „Od chwili pierwszego wyjechania na tor w Weissach w marcu tego roku 911 RSR w ramach testów pokonało już 35 tys. km na torach wyścigowych Europy i Ameryki Północnej – to więcej niż przy rozwoju któregokolwiek z innych samochodów wyścigowych Porsche klasy GT”.

Aktualności

14.10.2024

Wspieramy młodzież w „Wyścigu Talentów”

Czy kierunki techniczne i motoryzacja to atrakcyjna ścieżka kariery? Coroczny konkurs „Wyścig Talentów” udowadnia, że […]
Więcej
02.10.2024

Cykl szkoleń „MaXserwis – warsztat przyszłości” tym razem zawitał do Gdańska

„MaXserwis – warsztat przyszłości” to cykl szkoleń odbywających się w różnych częściach Polski. Projekt zakłada […]
Więcej

Zobacz także:


Gotowy na jesienną słotę?

Tegoroczne wakacje już za nami, za oknami coraz częściej pada deszcz, a dzień staje się […]
Więcej

Na co warto zwrócić uwagę przed długim wyjazdem

Zaczynamy okres urlopowy, zapewne wielu z nas wybierze się w tym roku na wakacje samochodem. […]
Więcej

Wymiana filtrów – jak często?

Podstawową wymianą okresową, którą powinniśmy przeprowadzać w naszych pojazdach, jest wymiana oleju silnikowego oraz filtrów. […]
Więcej

Dostawcy

Dołącz do sieci MaXserwis

Warsztaty samochodowe MaXserwis działają jako indywidualne jednostki prawne i finansowe. Każdy serwis samochodowy, który dołączy do sieci MaXserwis może liczyć na wsparcie wielu specjalistów, cykliczne szkolenia, wsparcie działań marketingowych i wiele innych.

 

Formularz Współpraca z MaXserwisem

Aplikacja mobilna MaXserwis

Aplikacja przeznaczona na urządzenia mobilne pracujące w systemie Android oraz iOS.

Użytkownicy naszej aplikacji mają możliwość prowadzenia elektronicznej książeczki serwisowej swojego pojazdu, zawierającej historię napraw wykonywanych w warsztatach sieci MaXserwis, dostępnej także z poziomu komputera wyposażonego w system operacyjny Windows.

Dalsze najważniejsze funkcje aplikacji to:

  • wyszukiwarka warsztatów współpracująca z lokalizacją w systemie GPS,
  • moduł umawiania wizyty w warsztacie zrzeszonym w sieci MaXserwis,
  • funkcja przypomnień o kończącej się ważności badania technicznego i ubezpieczenia w każdym z dodanych przez użytkownika pojazdów,
  • statystyka wprowadzonych wydatków związanych z eksploatacją pojazdu oraz wydatków paliwowych.

Dlaczego warto korzystać z naszej oferty?

Każdy właściciel pojazdu mechanicznego przyzna, że warsztat samochodowy powinien być dobrze wyposażony. Autoserwis, który będzie mógł działać pod szyldem MaXserwis, musi mieć na stanie nowoczesne wyposażenie warsztatowe i sprzęt diagnostyczny, m.in. licencjonowany tester diagnostyczny. Diagnostyka samochodowanajczęściej nie może obyć się bez odpowiedniego sprzętu. Odpowiednie wyposażenie sprawia, że warsztaty działające pod szyldem MaXserwis są w stanie m.in.:

  • naprawić układ hamulcowy i układ wydechowy,
  • wykonać odgrzybianie klimatyzacji,
  • przeprowadzić nabijanie klimatyzacji,
  • rozwiązać problem Diesel.

Wszystkim właścicielom warsztatów zainteresowanych współpracą z nami gwarantujemy niezbędną pomoc, w tym także dostęp do wiedzy ekspertów i liczne szkolenia. Współpraca z nami po prostu się opłaca – jeżeli jesteś zainteresowany prowadzeniem biznesu z nami, zadzwoń lub napisz.