Serwis klimatyzacji - o czym należy pamiętać

Przegląd klimatyzacji poza wymianą czynnika chłodzącego obejmować powinien również inne operacje. Część z nich wykonywana jest przez zautomatyzowane stacje do obsługi klimatyzacji. Zaliczamy do nich usunięcie starego oleju z obiegu, wytworzenie podciśnienia w celu osuszenia układu, test utrzymania podciśnienia dla potwierdzenia szczelności układu i napełnienie nowym olejem. Często do obiegu czynnika dodawany jest również specjalny barwnik UV, który podawany jest osobno lub razem z olejem. Jeśli po tej operacji klimatyzacja działa i jest wydajna można by stwierdzić, że obsługę można zakończyć.

Nic bardziej mylnego. W każdym MaXserwisie kierowca poinformowany zostanie, o tym że przeglądowi powinien poddany zostać również układ wentylacji pojazdu czyli obieg schładzanego przez klimatyzację powietrza. Szczególną uwagę należy zwrócić uwagę na tzw. filtr kabiny, przez który dostaje się do wnętrza pojazdu powietrze z zewnątrz.

Powietrze to transportuje zanieczyszczenia, które osiadając na filtrze zatykają go i sprawiają, że staje się niewydajny. Filtrów absolutnie nie należy czyścić. Zużyty filtr bezwzględnie musi podlegać wymianie. Stosując wysokiej klasy filtry kabinowe MaXgear kierowca może wybrać standardowy filtr papierowy lub filtr z wkładem z węglowym, który oprócz zatrzymywania zanieczyszczeń niweluje również nieprzyjemne zapachy. Należy pamiętać o dwóch kwestiach:

1. Niejednokrotnie wymiana filtra kabinowego konieczna jest częściej niż raz do roku.
2. W filtr kabinowy wyposażone są również pojazdu bez „Klimy”.

Jeśli w Twoim aucie nadmiernie parują szyby może to być sygnał do wymiany filtra. Jeśli dodatkowo pojazdach z włączoną klimatyzacją czujesz nieprzyjemne zapachy może to świadczyć o konieczności dezynfekcji parownika ale o tym innym razem.