Przegląd klimatyzacji – wymiana czynnika to nie wszystko!
Część z nich wykonywana jest przez zautomatyzowane stacje do obsługi klimatyzacji. Zaliczamy do nich usunięcie starego oleju z obiegu, wytworzenie podciśnienia w celu osuszenia układu, test utrzymania podciśnienia dla potwierdzenia szczelności układu i napełnienie nowym olejem. Często do obiegu czynnika dodawany jest również specjalny barwnik UV, który podawany jest osobno lub razem z olejem. Jeśli po tej operacji klimatyzacja działa i jest wydajna można by stwierdzić, że obsługę można zakończyć nic bardziej mylnego. W każdym MaXserwisie kierowca poinformowany zostanie, o tym że przeglądowi powinien poddany zostać również układ wentylacji pojazdu czyli obieg schładzanego przez klimatyzację powietrza.
Zwróć uwagę na filtr kabinowy
Filtr kabiny przez, który dostaje się do wnętrza pojazdu powietrze z zewnątrz, zatrzymuje zanieczyszczenia, które osiadając na nim zatykają go i sprawiają, że staje się niewydajny. Filtrów absolutnie nie należy czyścić. Zużyty filtr bezzwłocznie musi zostać wymieniony.
Zainwestuj w lepszą jakość powietrza
Stosując wysokiej klasy filtry kabinowe MaXgear kierowca może wybrać standardowy filtr papierowy lub filtr z wkładem węglowym, który oprócz zatrzymywania zanieczyszczeń stałych, niweluje również nieprzyjemne zapachy. Właściwości węgla ponadto sprawiają, że doskonale łączy się on z metalami ciężkimi, pochłania tlenki oraz opary benzyny.
Należy pamiętać o dwóch kwestiach:
1. Niejednokrotnie wymiana filtra kabinowego konieczna jest częściej niż raz do roku.
2. W filtr kabinowy wyposażone są również pojazdu bez „Klimy”.
Wskazówki
Jeśli w Twoim aucie nadmiernie parują szyby może to być sygnał do wymiany filtra.
W pojeździe z włączoną klimatyzacją czujesz nieprzyjemne zapachy może to świadczyć o konieczności dezynfekcji parownika,
ale o tym innym razem.