Czynniki pogodowe
Nikogo nie trzeba przekonywać do tego, że w okresie zimowym wiele podzespołów w naszych pojazdach, wystawionych jest na szczególnie trudne warunki pracy. Wynika to choćby z niskich temperatur i wszechobecnej wilgoci, która powoduje korozję. Do tego dochodzi błoto pośniegowe z dużą ilością zanieczyszczeń i agresywne środki chemiczne używane do odladzania. Wszystkie te czynniki mogą powodować różnego rodzaju usterki. Bardzo ważnym jest aby po okresie tych trudnych warunków ocenić jaki wpływ wywarły one na najważniejsze układy odpowiedzialne za nasze bezpieczeństwo.
Przeglądy sezonowe
Przeglądowi należy poddać:
■ układ hamulcowy pod kątem zużycia elementów ciernych, korozji wszystkich powierzchni roboczych, uszkodzeń gumowych elementów osłonowych,
■ układ kierowniczy i zawieszenia pod kątem korozji elementów roboczych i nośnych, luzów, oraz uszkodzeń elementów gumowych,
■ układ wydechowy pod kątem ewentualnych nieszczelności, korozji oraz stanu wieszaków i elementów montażowych,
■ podwozie pod kątem ewentualnej korozji a także ubytków powłoki antykorozyjnej.
Wszystkie te operacje polecam wykonać w najbliższym MaXserwisie. Mogą one być zlecone niezależnie lub przy okazji innej zaplanowanej wizyty na przykład wiosennej zmiany opon. Wiele serwisów proponuje przeglądy sezonowe dla swoich stałych klientów za naprawdę niewielkie pieniądze lub nawet jako usługa gratisowa przy okazji innych czynności serwisowych.