W grudniu w Helsinkach odbyła się prezentacja ostatecznej wersji Yarisa WRC z silnikiem 1.6 Turbo 380 KM. Samochód zadebiutuje na rajdowych trasach, w czasie pierwszej rundy Mistrzostw Świata, która startuje już 19 stycznia 2017 w Monte Carlo.
Toyota, dzięki nowemu Yarisowi WRC, wraca do Rajdowych Mistrzostw Świata po 17 latach przerwy!
TOYOTA GAZOO Racing zaprezentowała nowego Yarisa WRC, a także pełny skład zespołu, który wystartuje w sezonie 2017 Rajdowych Mistrzostw Świata. Dwa samochody Toyoty poprowadzą Jari-Matti Latvala i Juho Hänninen. Zespołem kieruje 4-krotny mistrz świata, Tommi Mäkinen. Zespół ma za sobą tysiące godzin testów i prac rozwojowych nad nowym samochodem, które trwały ponad rok.
Skąd taka decyzja? Wyjaśnił to Akio Toyoda, prezes TOYOTA GAZOO Racing WRC i prezydent Toyota Motor Corporation, mówiąc: „Kiedy w lipcu 2014 roku przyjechałem na Rajd Finlandii w roli widza, wielu fanów pytało mnie, kiedy Toyota powróci do WRC. Byłem zaskoczony i jednocześnie zachwycony, że ludzie wciąż pamiętają osiągnięcia Toyoty w rajdach. Sześć miesięcy później zdecydowaliśmy, że rozpoczynamy przygotowania do wznowienia startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Dziś z wielką przyjemnością prezentuję Yarisa WRC, wszystkich członków zespołu oraz partnerów, którzy wspierają nasze wysiłki. Rajdy wymagają radzenia sobie na drogach wszelkiego rodzaju, dlatego są najlepszą okazją do sprawdzenia możliwości ludzi i samochodów. Bardzo się cieszę, że wracamy do WRC”.
Toyota Yaris WRC to samochód WRC nowej generacji, zgodny z Regulaminem Technicznym FIA WRC na sezon 2017, wyposażony w turbodoładowany silnik 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o mocy ponad 380 KM. Wygląd samochodu jest wynikiem dużej swobody, jaką pozostawiają regulacje FIA w kwestii aerodynamiki. Yaris WRC został zaprojektowany i skonstruowany przez zespół doświadczonych inżynierów: Toma Fowlera, Simona Carriera i Mikko Ruoho.
„Yaris WRC jest fantastycznie zaprojektowany i ma ogromny potencjał” – skomentował Tommi Mäkinen, szef TOYOTA GAZOO Racing WRC. – „Nowe regulacje dały nam więcej swobody w projektowaniu. Nadal go udoskonalamy, ale już teraz możemy stwierdzić, że nasz samochód jest niezawodny i bardzo szybki. Nie mogę się doczekać pierwszych wyników”.